لپ‌ تاپ تدوین

بهترین لپ‌ تاپ تدوین را از ما بخواهید


مقدمه

کدام برای تدوین مناسب است، لپ تاپ یا کامپیوتر، مسئله این است؟ نه. لپ تاپ تدوین موجود در بازار کاملا از عهده هر گونه ویرایش ویدئو برمی آید. بنابراین اگر با کار بر روی محتوای ویدیویی امرار معاش می کنید، ارزش آن را دارد که روی لپ تاپی سرمایه گذاری کنید که کار را تا حد امکان آسان می کند. بهترین لپ‌ تاپ تدوین می‌تواند در وقت ارزشمند شما صرفه‌جویی ، زندگی شما را آسان‌تر و کار شما را بهتر کند. و در چنین شرایطی قیمت لپ تاپ برای تدوین فیلم از شکل هزینه ای به سرمابه گذاری تغییر می کند.

لپ تاپ تدوین چیست

بهترین لپ‌تاپ‌های ویرایش ویدیو فراتر از دستگاه‌های قابل حمل سبک وزن هستند – چه در دفتر کار، چه خانه یا استودیو باشید، آنها نیروگاه‌های خلاقانه‌ای هستند که به شما امکان می‌دهند هرجا که الهام‌بخش است، کلیپ‌ها را برش داده و فیلم بسازید. اگرچه برخی از حرفه‌ای‌ها بهترین رایانه‌های شخصی ویرایش ویدیو را ترجیح می‌دهند، اما لپ‌تاپ‌های امروزی فراتر از فرآیندهای پس از تولید با کارایی بالا هستند، چه در حال کوتاه کردن محتوا، یا درجه‌بندی و رندر کردن یک فیلم بلند باشید، کار آمدی آنها را خواهید دید.

ویژگی های مهم لپ تاپ تدوین

افرادی که در حال خرید لپ تاپ برای استفاده روزمره در خانه و محل کار هستند، اغلب به دنبال عواملی مانند عمر باتری طولانی، وزن سبک و ساختار قابل حمل هستند. اما این عوامل اغلب برای ویراستاران اهمیت کمتری دارد. آنها به دنبال قدرت پردازش – به‌ویژه، قدرت مدیریت برنامه‌های پرمصرف روزانه هستند که مهمترین نکته برای بهترین لپ‌ تاپ تدوین است. این موضوع کاملا درست است و افرادی که به‌طور حرفه‌ای ویرایش می‌کنند باید تا جایی که می‌توانند برای بالاترین قدرت پردازش هزینه کنند.

از سویی دیگر عملکرد، اغلب چیزی است که شما را نجات می دهد و باید به دنبال یک اسلات کارت SD است که برای هر لپ تاپ تقریباً یک ضرورت است. همچنین صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا ویرایش، که در هنگام کار با تعداد زیادی پنجره کوچک، هم دقیق تر و هم برای چشم آسان تر است. برای خود من، رندرهای سریع، صفحه نمایش بزرگ، رنگ های زیبا، اولویت اصلی محصوب می شود.

بهترین لپ تاپ تدوین همان لپ تاپ بازی است؟ 

برخی احساس می کنند لپ تاپ گیمینگ می تواند برای تدوین هم مناسب باشد. با یک سوال می توان این موضوع را یک بار برای همیشه حل کرد. آیا باید یک لپ‌تاپ مخصوص بازی برای ویرایش ویدیو بخرید، زیرا این لپ‌تاپ اغلب دارای قطعات قدرتمند و صفحه نمایش بزرگ است؟ شما می توانید، اما قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های بازی موجود در بازار، زمانی که به حداکثر استفاده می‌رسند، صدای بلندی دارند، که می‌تواند در محیط‌های اداری حواس‌تان را پرت کند. بنابراین بهترین لپ تاپ تدوین همان لپ تاپ مخصوص تدوین است.

ضمنا لپ‌تاپ‌های بازی معمولاً دارای نمایشگرهایی هستند که برای بازی‌ها طراحی شده‌اند – نرخ تازه‌سازی بالا، وضوح پایین‌تر، پوشش مات و کنتراست پایین‌تر – که برای کار ویدیویی بهینه‌سازی نشده‌ است. اما در کل، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید یک لپ تاپ مخصوص بازی پیدا کنید که بتواند برای ویرایش ویدئو کار کند، اما اگر قصد دارید کارهای بیشتری انجام دهید، بهتر است سیستمی مخصوص کار خود در نظر بگیرید.

بهترین لپ تاپ برای ادیت و فتوشاپ 

در این مورد اشتراکات زیادی وجود دارد که با توجه به آنها می توان گفت اگر یک لپ تاپ تدوین خریداری کردید، می تواند نیازهای طراحی شما را برطرف کند. بدیهی است که ساختار تدوین به علت داشتن معیارهای مشخص کاری بیشترین توان سیستم شما را خواهد گرفت. به عنوان مثال اگر لپ تاپ مناسب پریمیر دارید، باید توجه داشته باشید که در تدوین بیشترین فشار به لپ تاپ وارد می شود و سیستم بعد از تدوین نیاز به استراحت دارد. بنابراین باید توجه داشت که لپ تاپ تدوین، اگرچه می تواند در زمینه های دیگر به کار گرفته شود، اما بهتر است از این تصمیم صرف نظر کرد.

با در نظر گرفتن همه این موارد، استوک خلیج در ادامه بهترین لپ تاپ های تدوین ویدیو را که تا زمان نگارش این متن در بازار موجود است را معرفی کرده. پر واضح است که چنین سیستم هایی دز زمینه های دیگر نیز می توانند کمک کننده باشند، اما استفاده اصلی آن برای تدوین است.

 

لپ‌ تاپ تدوین
لپ‌ تاپ تدوین با قیمت باورنکردنی در استوک خلیج

بهترین لپ تاپ برای ادیت فیلم و عکس

آنچه ما به دنبال آن هستیم :

  1. قدرت: ما به دنبال دستگاه‌هایی با قدرت کافی برای اجرای برنامه‌های ویرایش ویدیوی استاندارد صنعتی مانند Adobe Premiere Pro و DaVinci Resolve بدون کاهش سرعت هستیم.
  2. انتخاب پورت: یک اسلات اختصاصی SD راحتی عمده برای ویرایشگرهای ویدیویی است و هر دستگاهی بدون آن به فروش سختی خواهد رسید.
  3. صفحه نمایش: ما نمایشگرهایی را دوست داریم که از نظر رنگ دقیق و روشن باشند. هرچه بزرگتر و وضوح بالاتر باشد، بهتر است.
  4. طراحی: ما به دنبال نوت‌بوک‌هایی با ظاهری حرفه‌ای و حرفه‌ای هستیم که در محیط‌های اداری چندان نامناسب نباشند.

ما سعی می‌کنیم تا حد ممکن گزینه‌های خود را به روز نگه داریم، اما اگر احساس کنیم که نسل جدید کاهش قابل توجهی دارد، ممکن است یک دستگاه قدیمی‌تر را به نسل جدید آن اضافه کنیم. ما به ندرت دستگاه هایی را توصیه می کنیم که بیش از دو سال عمر داشته باشند.

بهترین لپ تاپ ها برای ویرایش ویدیو

آنچه در ادامه معرفی می شود بهترین لپ تاپ تدوین است که می توانید از فروشگاه استوک خلیج با قیمت باورنکردنی تهیه کنید و با یک سرمایه گذاری ویژه، بهترین سود را به دست آورید. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، با استوک خلیج تماس بگیرید.

لپ‌ تاپ تدوین
بهترین لپ تاپ تدوین

1. لپ‌ تاپ تدوین : مک‌بوک پرو 16 – Apple MacBook Pro 16

بهترین لپ تاپ تدوین

مک‌بوک پرو 16 اینچی همچنان بالاترین رده را در لپ‌تاپ‌های مک داراست. مدل پایه آن دارای پردازنده جدید M2 Pro 12 هسته ای و پردازنده گرافیکی 19 هسته ای، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD است. همچنین می توان آن را با یک پردازنده رده بالاتر M2 Max پیکربندی کرد.

مشخصات این لپ تاپ تدوین :

CPU: M2 Pro, M2 Max / GPU: M2 Pro, M2 Max / RAM: 16GB, 32GB, 64GB, 96GB / فضای ذخیره سازی: 512GB, 1TB, 2TB, 4TB, 8TB / نمایشگر: 16.2 اینچی Liquid Retina XDR, 3245 ، به روز رسانی تطبیقی تا 120 هرتز / ابعاد: 14.01 x 9.77 x 0.66 اینچ / وزن: 4.7 پوند (M2 Pro)، 4.8 پوند (M2 Max)

توصیه استوک خلیج

اگرچه ارزان نیست، اما MacBook Pro 16 اینچی با M2 Pro یا M2 Max بهترین لپ‌ تاپ تدوین است که می‌توانید بخرید. تمام کادرهایی را که ویرایشگرهای ویدیوی ما ذکر کرده‌اند بررسی می‌کند: انتخاب پورت سخاوتمندانه با یک اسلات SD، صفحه نمایش بزرگ و باشکوه، و فن های (نسبتا) آرام. ما در حال حاضر مدل‌های M1 Pro و M1 Max را برای استفاده عمومی توصیه می‌کنیم، اما ویرایشگرهای ویدیویی حرفه‌ای که به سرعت و عملکردی که می‌توانند به دست آورند، تفاوت محسوسی در مواردی مانند رندر و زمان خروجی با تراشه‌های جدیدتر خواهند دید.

MacBook Pro نه تنها عملکردی عالی دارد، بلکه فوق العاده کارآمد است و برخی از بهترین عمر باتری در بازار لپ تاپ امروزی را دارد. این بدان معناست که اگر در حین بیرون رفتن نیاز به ویرایش داشته باشید، زمان شارژ بیشتری نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های ویرایش ویدیو خواهید داشت. تدوین گران معمولاً می توانند یک یا دو روز بدون شارژ با این دستگاه ها کار کنند. MacBook Pro همچنین از نظر باتری به اندازه زمانی که به برق وصل می‌شود قدرتمند است – برخلاف تقریباً هر گزینه لپ‌تاپ ویندوزی که هنگام استفاده از باتری کندتر است، هنگام ویرایش در حال حرکت، هیچ سازشی وجود ندارد.

آیا باید M2 Pro یا M2 Max را انتخاب کنید؟

عملکرد سریع‌تری را با M2 Max خواهید دید، اما تفاوت بیشتر، در بار کاری که فشار سنگینی بر GPU دارد، آشکار است. اگرچه نیازهای هر تدوینگر حرفه ای متفاوت است اما، توصیه به افرادی که به طور منظم کارهای گرافیکی سختی را انجام می دهند – کارهایی که شامل 3D، انیمیشن، محتوای 8K یا محتوای طولانی 4K می شود، استفاده از M2 Max است. زیرا بازگشت سرمایه را تجربه خواهند کرد. بقیه باید با M2 Pro خوب باشند. احتمالاً چند ساعت باتری اضافی نیز با آن تراشه مصرف خواهید کرد.

لپ‌ تاپ تدوین
لپ تاپ تدوین که بر پایه بازی طراحی شده است

2. لپ تاپ تدوین :  Razer Blade 18

لپ تاپ بازی مورد علاقه ما برای ویرایش ویدیو

Razer Blade 18 یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند با طراحی جمع و جور و جذاب است.

مشخصات این لپ تاپ تدوین :

پردازنده مرکزی: Intel Core i9-13980HX، Core i9-13950HX / پردازنده گرافیکی: Nvidia Geforce RTX 4060، RTX 4070، RTX 4080، RTX 4090 / رم: 16 گیگابایت، 32 گیگابایت، 641 گیگابایت T2 / 61BT2 / صفحه نمایش 0، فضای ذخیره سازی: x 1600، 240 هرتز / ابعاد: 15.74 x 10.84 x 0.86 اینچ / وزن: 6.8 پوند

توصیه استوک خلیج

من در بالا گفتم که به طور کلی خرید یک لپ تاپ بازی را برای ویرایش ویدیو توصیه نمی کنم. اما اگر واقعاً می خواهید این کار را انجام دهید (شاید به این دلیل که قصد دارید بازی های زیادی همراه ویرایش انجام دهید)، توصیه می کنم به سراغ Razer Blade 18 بروید. برخلاف بسیاری از لپ‌تاپ‌های برتر گیمینگ، Blade 18 دارای طراحی به اندازه کافی محجوب است که نباید باعث حواس پرتی همکاران در دفتر شما شود و به اندازه‌ای قابل حمل است که آن را به جلسات، نشست ها و مواردی از این قبیل بیاورید.

صفحه نمایشی عظیم و زیبا

Razer Blade 18 با صفحه نمایشی عظیم و زیبا، دستگاهی هیولایی است. اگر باید روی لپ‌تاپ بازی ویرایش کنید، این همان لپ‌تاپی است که باید بخرید. و مهمتر از همه، یکی از بهترین صفحه نمایش هایی را دارد که می توانید روی لپ تاپ های مخصوص بازی داشته باشید. اندازه غول‌پیکر 18 اینچی برای کاربران مکرر برنامه‌هایی با پنجره‌های زیاد و متن‌های کوچک – پریمیر، داوینچی، افتر افکت و مواردی از این دست، یک موهبت است. همه مدل‌های Blade 18 دارای یک پنل QHD Plus با فرکانس 240 هرتز هستند که احتمالاً به همان وضوح و روشنایی است که در فضای بازی می‌بینید.

لپ‌ تاپ تدوین
کارایی این لپ تاپ تدوین تضمین شده است

3. لپ تاپ تدوین :  Asus Vivobook Pro 14 OLED

بهترین لپ تاپ تدوین ارزان قیمت

اگر به دنبال یک دستگاه ویرایش ویدیو قابل حمل و شایسته هستید اما محصولاتی مانند MacBook Pro و ConceptD خارج از بودجه شما هستند، ممکن است مشتری ایده‌آلی برای یکی از مدل‌های Vivobook Pro ایسوس (مانند مدل OLED) باشید. این دستگاه دارای یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌هایی است که می‌توانید روی لپ‌تاپ‌های 14 اینچی داشته باشید، از فناوری OLED، وضوح 2880 در 1800 و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز بهره می‌برد.

مشخصات این لپ تاپ تدوین :

پردازنده: AMD Ryzen 7 6800H، Intel Core i7-12700H / پردازنده گرافیکی: Intel Iris Xe، Nvidia GeForce RTX 3050 / رم: 16 گیگابایت / فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت، 1 ترابایت / نمایشگر: 14 اینچ OLED، 28280z1/2820 x 10. x 8.8 x 0.74 اینچ / وزن: 3.31 پوند

توصیه استوک خلیج

این لپ تاپ تدوین دارای یک انتخاب پورت متناسب با سازندگان است که بسیار بهتر از آنچه در بسیاری از لپ‌تاپ‌های فوق قابل حمل برخوردار است، از جمله یک خواننده microSD، یک HDMI 2.1 و چند USB-A برای درایوهای خارجی، نمایشگرهای 4K و سایر تجهیزات جانبی. اگر یک ویرایشگر ویدیو با یک Asus Vivobook Pro 14 OLED با بودجه کمتر، یک سیستم قابل حمل و قدرتمند را با قیمتی جذاب ارائه می دهد.

لپ‌ تاپ تدوین
چیزی شبیه لپ تاپ تدوین دیزلی که از کار خسته نمی شود

4. لپ تاپ تدوین : HP Zbook Studio G8

بهترین لپ تاپ تدوین ویندوزی 

Zbook Studio G8 یک ایستگاه کاری سطح بالا برای حرفه ای هایی است که بهترین ها را می خواهند. علاوه بر تراشه‌های سطح بالا برای سرعت‌های بالا، مجموعه‌ای قوی از ویژگی‌های حریم خصوصی و امنیتی متناسب با مشتری سازمانی را شامل می‌شود. Zbook Studio G8 HP یک لپ‌تاپ جسور و قدرتمند برای ویرایشگرانی است که می‌خواهند متمایز شوند. این لپ‌تاپ که به مجموعه‌ای از ویژگی‌های سازمانی مجهز است، بهترین لپ‌ تاپ تدوین برای حرفه‌ای‌های پرقدرت است.

مشخصات این لپ تاپ تدوین :

پردازنده: Intel Core i7-12700H, 12800H; Intel Core i9-12900H / پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce RTX 3070 Ti، RTX A1000، RTX A2000 / رم: 16 گیگابایت، 32 گیگابایت / حافظه داخلی: 512 گیگابایت، 1 ترابایت / نمایشگر: 15.6 اینچ، 26:10 x 4.9 x 4.9 x 260. شطرنج / وزن: 3.81 پوند

توصیه استوک خلیج

ما حتی حدود پنج ساعت عمر باتری را در واحد آزمایش خود دریافت کردیم، که در این دسته خیلی وحشتناک نیست. کسانی که به دنبال یک دستگاه جسور و رنگارنگ برای کار ویرایش خود هستند، نباید به Zbook Studio G8 نگاه کنند. علاوه بر رنگ‌های پر زرق و برق، Zbook Studio دارای انتخاب پورت سخاوتمندانه، گزینه صفحه نمایش OLED، بلندگوهای عالی و حتی قابلیت کاشی در صورت گم شدن دستگاه است. مرکز بازی Omen HP را برای کسانی که امیدوارند سریع از محل کار به بازی تغییر وضعیت بدهند، از پیش نصب شده است.

لپ‌ تاپ تدوین
گزینه ای برای مبتدیان

5. لپ تاپ تدوین :  MSI Creator Z16

لپ تاپ تدوین باریک

Creator Z16 یک ایستگاه کاری قابل حمل برای سازندگان محتوا و حرفه ای ها است. این تراشه‌های قدرتمند را در یک شاسی بسیار نازک و سبک قرار می‌دهد.

مشخصات این لپ تاپ تدوین :

پردازنده: Intel Core i7-12700H / پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce RTX 3060 / رم: 16 گیگابایت / فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت / نمایشگر: 16 اینچ، 2560 x 1600، 120 هرتز / ابعاد: 14.13 x 10.04 x 10.08 اینچ

توصیه استوک خلیج

Creator Z16 با ضخامت کمی بیش از نیم اینچ، قابلیت حمل را در اولویت قرار می دهد. این یک طراحی ضعیف دارد و وزن آن بسیار کمتر از پنج پوند است. حمل آن چندان دردسرساز نخواهد بود و می توانید بدون خیره شدن بیش از حد از آن در جلسات استفاده کنید. Creator Z16 که مجهز به صفحه نمایش QHD 120 هرتزی، بلندگوهای عالی و تراشه های سطح بالای انویدیا و اینتل در داخل است، تقریباً به اندازه هر لپ تاپ ویندوزی که سال گذشته در صادرات Premiere Pro آزمایش کردیم، سریع بود. فقط برای کمی صدای فن آماده باشید – آنها در طول آزمایش ما بسیار سخت کار می کردند.

نتیجه گیری

آنچه در بالا برای شما معرفی شد، 5 لپ تاپ تدوین بود که جز بهترین های این حوزه محصوب می شود. حالا شما تصور کنید این سیستم ها را به صورت دست دوم می توانید تهیه کنید! تجربه شگفت انگیزی نیست؟ استکو خلیج در راستای تجهیز کردن ویرایش گران ویدئو به به روزترین سیستم های تدوین قدم های ویژه برداشته که تنها با تماس می توانید ازآن مطلع شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *