بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

بهترین مارک کامپیوتر آل این وان


مقدمه

انتخاب بین رایانه معمول در مقابل بهترین مارک کامپیوتر آل این وان، مستلزم این است که واقعاً به روزها و عصرهای خود و همچنین به انواع وظایفی که انجام می دهید، فکر کنید. اگر برای پروژه های کاری فشرده که در طول زمان نیاز به ارتقا دارند، به رایانه شخصی تکیه می کنید، یک رایانه رومیزی سنتی انعطاف پذیری و دوام بیشتری را ارائه می دهد.

از سوی دیگر، اگر یک راه حل plug-and-play می خواهید که یک تجربه همه جانبه عالی را به شما ارائه دهد و همچنین همه کاره باشد، ممکن است به سمت کامپیوتر آل این وان مناسب است. AiO های امروزی بسیار پیشرفته تر از گذشته هستند و ارتقا و تعمیر آنها اغلب آسان تر است. به علاوه، آنها امتیازات صوتی و تصویری درخشانی را ارائه می دهند تا با زیبایی شناسی صرفه جویی در فضا مطابقت داشته باشد.

چگونه بهترین مارک کامپیوتر آل این وان را انتخاب کنیم

بهترین مارک کامپیوتر آل این وان، اپل آی مک بود. طرح اصلی از مانیتور پرتو کاتدی با بردهای کامپیوتر و اجزای یکپارچه زیر لوله استفاده می کرد. اما نکته حائز اهمیت در انتخاب بهترین مارک کامپیوتر آل این وان بررسی اجزای آن است.

به عنوان مثال از آنجایی که AIOها نسبت به بسیاری از لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های قوی‌تری استفاده می‌کنند و در کل، کارهای فشرده‌تر CPU را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند که فاکتور برتری آن تلقی می شود. از سویی دیگر، برخی از بازی های سه بعدی نیز به لطف تراشه های گرافیکی مجزا در برخی از رایانه های شخصی AIO درجه A بهتر اجرا می شوند.

البته برای یافتن AIOهایی با تراشه‌های مجزا، به دنبال یکی از معدود راه‌حل‌های گرافیکی (مجموعه سرفیس استودیو مایکروسافت نمونه نادر است) با نام GeForce RTX بر خلاف Intel Iris Xe، U باشید.

مقاله مرتبط : کامپیوتر آل این وان

 اجزای اصلی بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی عموماً در به‌روزرسانی AIOها نسبت به سایر محصولات خود کندتر عمل می‌کنند، بنابراین برخی از واحدهای هنوز از نسل‌های پردازنده‌های قدیمی‌تری مانند تراشه‌های نسل یازدهم اینتل (موبایل «Tiger Lake» یا «Rocket Lake» درجه دسکتاپ) استفاده می‌کنند. اکثر سیستم ها تا سال 2024 پردازنده های نسل دوازدهم اینتل (“Alder Lake”) یا نسل 13 (“Raptor Lake”) را پذیرفته اند.

بهترین مارک کامپیوتر آل این وان
بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

1. پردازنده های مدرن کامپیوتر آل این وان

هر پردازنده مدرن به ویرایش عکس‌ها یا فیلم‌ها یا اجرای فرآیندهای رسانه‌ای فشرده در پس‌زمینه کمک می‌کند، در حالی که روی چندین کار در پیش‌زمینه کار می‌کنید. باید دید که آیا تراشه‌های جدید Core Ultra “Meteor Lake” آماده هوش مصنوعی اینتل در رایانه‌های شخصی AIO استفاده خواهند شد یا خیر. سایر انواع AIO، مانند رایانه‌های رومیزی ChromeOS، ممکن است از تراشه‌های کم‌قدرت‌تری مانند تراشه‌های خط پنتیوم اینتل استفاده کنند.

تراشه‌های رایزن AMD در چند دستگاه همه‌چیز، به شکل پردازنده‌های Ryzen 5 و پردازنده‌های کم مصرف Ryzen 3 ظاهر شده‌اند. برخی از انتخاب‌های برتر گذشته ما مدل‌های رایزن بوده‌اند و تراشه‌های این شرکت در لپ‌تاپ‌های قدرتمند بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. اما به طور کلی، پردازنده های اینتل بر بازار رایانه های شخصی AIO تسلط دارند.

mong Macs، iMac 24 اینچی 2021 اپل مبتنی بر پردازنده Apple M1 بود که منادی آن بود که همه چیز برای iMac نمادین پیش می رفت. مطمئناً، iMac 2023 از تراشه M3 برخوردار است و این AIOها (و همه رایانه های اپل) تا آینده قابل پیش بینی بر روی سیلیکون خانگی اپل کار خواهند کرد.

هنگام بررسی و مقایسه CPU ها در رایانه های شخصی AIO، یک تمایز کلیدی که باید بررسی شود این است که آیا AIO از یک CPU تمام دسکتاپ استفاده می کند یا موبایلی. اگر همه چیز برابر باشد، یک تراشه تمام دسکتاپ ترجیح داده می شود.

نحوه تشخیص:

تراشه های موبایلی مانند اینتل دارای “U”، “Gx” (که در آن “x” یک عدد است)، “H” یا “HQ” به انتهای شماره مدل تراشه اضافه شده است. اما CPU دسکتاپ در پایان هیچ حرفی “K” یا “T” نخواهد داشت. (همانطور که گفته شد، بیشتر AIOهای دسکتاپ از تراشه های اینتل استفاده می کنند، برخلاف رقیب AMD.)

بهترین مارک کامپیوتر آل این وان
بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

2. ذخیره سازی در بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

به طور کلی از هارد دیسک های چرخان سنتی که در بوت شدن و بارگذاری برنامه ها نسبتاً کند هستند، اجتناب کنید. روی یک AIO که از یک درایو حالت جامد (SSD) به عنوان درایو بوت استفاده می کند، سرمایه گذاری کنید. (تقریباً اکنون همه این کار را انجام می دهند.)اگر همه فایل های خود را در یک دستگاه ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) مرکزی یا در فضای ابری ذخیره می کنید، تقریباً هر SSD 500 گیگابایتی یا بزرگتر کافی است.

این مورد برای سیستم عامل و تعداد انگشت شماری از برنامه های پرکاربرد کافی است. اگر می‌خواهید انبوهی از ویدیوها را در رایانه شخصی خود ذخیره کنید، به دنبال یک درایو بوت با ظرفیت حداقل 1 ترابایت باشید. ویدیوها هارد دیسک ها را سریعتر از هر نوع فایل دیگری پر می کند.

در نهایت، اگر کاربری قدرتمندی انتظار دارید، حداقل به دنبال یک درایو بوت SSD با ظرفیت 256 گیگابایت و یک ترابایت فضای ذخیره سازی اضافی هارد دیسک باشید. ضمنا، چنانچه قصد دارید کل مجموعه ویدیو، موسیقی و عکس خود را در AIO خود نگه دارید، به فضای ذخیره بیشتری (2 تا 4 ترابایت) نیاز خواهید داشت.

3. پورت ها در بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

از آنجایی که all-in-one در قلب خود یک کامپیوتر است، باید تمام پورت‌هایی را که در طول فعالیت‌های روزانه‌تان به آن نیاز دارید را داشته باشد، به‌ویژه پورت‌های USB (در مکان‌های با دسترسی آسان، اگر اصلاً وجود داشته باشد). همچنین لازم است یک جک اترنت اختصاصی داشته باشید، اگرچه همه اینها امروزه همه با پشتیبانی داخلی Wi-Fi عرضه می شوند.

بنابراین می توانید به راحتی سیستم را به شبکه بی سیمی که قبلاً در خانه یا محل کار خود دارید، متصل کنید.

همچنین یک درگاه ورودی HDMI مفید که به شما این امکان می دهد از AIO به عنوان یک نمایشگر مجزا برای رایانه شخصی جداگانه، کنسول بازی یا منبع ویدیویی دیگر استفاده کنید، ضروری است.

بهترین مارک کامپیوتر آل این وان
بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

4. صفحه نمایش در بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

با صفحه نمایش 23 اینچی یا بزرگتر، تقریباً وضوح اصلی حداقل 1920 در 1080 پیکسل (معروف به فول اچ دی) تضمین شده است و صفحه نمایش های بزرگتر حتی وضوح بالاتری ارائه می دهند. در بسیاری از موارد، این میزان تا 4K (3840 در 2160 پیکسل) برای یک صفحه نمایش معمولی یا 3440 در 1440 پیکسل در یک صفحه نمایش فوق عریض است.

وضوح بالا از این نوع، به شما این امکان را می دهد که چندین پنجره را در کنار هم مشاهده کنید یا یک صفحه گسترده را در عرض سه تا چهار صفحه مشاهده کنید. در واقع، اگر کاربرد های چندوظیفه ای دارید، هر چه فضای صفحه نمایش بیشتر باشد، بهتر است.

5. رم DDR4 یا DDR5 در بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

8 گیگابایت رم DDR4 یا DDR5 باید حداقل مقدار حافظه سیستمی باشد که به آن رضایت می دهید. اگرچه 4 گیگابایت برای ابتدایی ترین کارها به خوبی کار می کند، اما در چنین رایانه ای با مشخصات پایین احساس خواهید کرد. داشتن 8 یا 16 گیگابایت به شما این امکان را می‌دهد که ده‌ها برگه را در مرورگر خود باز نگه دارید و همچنان فضایی برای برنامه‌های سخت‌افزاری مانند فتوشاپ باقی می‌ماند.

به علاوه، 16 گیگابایت حداقل توصیه شده برای استفاده حرفه ای در تولید محتوا است.

بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

تا اینجا با بخشی از اجزای اصلی و تعیین کننده ی بهترین مارک کامپیوتر آل این وان آشنا شدیم، اما مهمترین آنها صفحه نمایش است که برای کاربر نقش اصلی را در استفاده متداوم ایفا می کند. از همین رو، 5 پیشنهاد که روی صفحه نمایششان سرمایه گذاری کرده اند را، باهم مرور می کنیم. می توانید اجزای دیگر این مدلها را بررسی کنید و مناسبترین آن را برای رفع نیازهای شخصی تان انتخاب کنید.

بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

1. بهترین مارک کامپیوتر آل این وان : کامپیوتر آل این وان لنوو Lenovo IdeaCentre 5i

صفحه نمایش بزرگتر و وضوح به شما امکان می دهد اندازه فونت اسناد Word یا صفحات گسترده اکسل خود را افزایش دهید و در عین حال اطلاعات زیادی را در یک زمان روی صفحه نگه دارید. صفحه نمایش دسکتاپ به طور کلی روشن تر از نمایشگر لپ تاپ است. به دنبال فناوری سوئیچینگ (IPS) برای بهترین کیفیت صفحه نمایش باشید.

صفحه نمایش های IPS ذاتاً در مشاهده خارج از محور بهتر هستند، به این معنی که برای دیدن رنگ های دقیق و تمام جزئیات در تصاویر خود نیازی به نشستن کاملاً در مرکز ندارید.

صفحه نمایش لمسی یا عدم استفاده از صفحه نمایش لمسی؟

این یک سؤال ترجیحی و شخصی است. سیستم عامل‌های مدرن ویندوز با در نظر گرفتن پنل‌های لمسی طراحی شده‌اند که تعامل با برنامه‌های مختلف شما را مثل همیشه آسان می‌کند. اگرچه اینها می توانند برای خانواده ها سرگرم کننده و کاربردی باشند، اما صفحه نمایش لمسی 100٪ برای همه ضروری نیست، به خصوص اگر قصد دارید از آل این وان مانند یک رایانه سنتی استفاده کنید.

از سوی دیگر، اگر به دنبال اپل آی‌مک همه‌کاره هستید، تصمیم برای شما از قبل گرفته شده است: macOS از مزایای صفحه‌نمایش لمسی استفاده نمی‌کند و هیچ مکی آن را شامل نمی‌شود.

2. بهترین مارک کامپیوتر آل این وان : کامپیوتر آل این وان اچ پی HP Envy 34

پیمایش با ماوس یا پد لمسی همچنان به همان سرعت یا سریع‌تر از صفحه لمسی خواهد بود، زیرا با استفاده از AIO، باید دست خود را تا صفحه‌نمایش ببرید و دستتان را از روی صفحه‌کلید یا ماوس بردارید. انتخاب متن برای کپی و چسباندن با ماوس نیز آسان تر است. اگر فرم ها را به صورت آنلاین پر کنید و بین کادرهای ورودی متن، منوهای کشویی و چک باکس ها جابه جا شوید، می توانید با صفحه کلید و ماوس داده ها را سریعتر وارد کنید.

اگر می‌خواهید حداقل 50 درصد مواقع از صفحه لمسی استفاده کنید، به دنبال یکی از معدود سیستم‌هایی باشید که صفحه‌نمایش‌هایی دارند که می‌توانند به صورت افقی یا تقریباً افقی خم شوند. این به شما امکان می دهد از سیستم مانند یک تبلت بزرگ استفاده کنید، بنابراین برای استفاده از صفحه نمایش لمسی مجبور نیستید دست خود را دائماً بیرون نگه دارید.

به استفاده از دستگاه خودپرداز فکر کنید: صفحه عمودی برای یک تراکنش 90 ثانیه ای مناسب است، اما بعد از 10 دقیقه یا بیشتر خسته کننده می شود. این به ارگونومی ساده برمی گردد.

بهترین مارک کامپیوتر آل این وان
بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

3. بهترین مارک کامپیوتر آل این وان : کامپیوتر آل این وان اپل iMac 24 اینچی

در مورد جهت گیری عمودی، AIO گاها دارای پایه ای است که به شما امکان می دهد صفحه را در جهت عمودی بچرخانید. حالت پرتره به شما امکان می دهد بدون اتلاف فضا در کناره های صفحه، مطالبی مانند صفحات وب و تصاویر با شکل مناسب را مشاهده کنید. این یک موهبت برای توسعه دهندگان وب و همچنین هنرمندان صفحه آرایی است که هنوز روی نشریات چاپی کار می کنند.

اگر حالت عمودی چیزی است که به آن علاقه دارید، مطمئن شوید که سیستم دارای قابلیت چرخش خودکار است. بدون آن، هر بار که نمایشگر را می چرخانید، باید تنظیمات نمایشگر را تغییر دهید. با این حال، چرخش پرتره در مانیتورهای رومیزی مستقل بسیار رایج تر از AIO است.

توصیه استوک خلیج

آنچه در انتخاب بهترین مارک کامپیوتر آل این وان مهم است، تجمیع موارد بالا در یک مجموعه است. در چنین شرایطی شما بهترین مارک کامپیوتر آل این وان را خواهید داشت. شایان ذکر است که ما در استوک خلیج با قیمتی استثنایی این محصولات را به صورت دست دوم و ضمانت دار عرضه می کنیم که می تواند برای شما برگه برنده ای در داشتن سیستم یکپارچه باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *