پرینتر خانگی استوک

انواع پرینتر خانگی استوک در استوک خلیج


 مقدمه

پرینتر خانگی استوک یکی از انتخاب های مرقوم به صرفه و قابل تامل است. زیرا هنگامی که نیاز دارید اسناد، عکس‌ها یا بلیط‌های کنسرت را به سرعت چاپ کنید، یا شاید اسناد را برای اشتراک‌گذاری دیجیتالی اسکن کنید، یک چاپگر خانگی می‌تواند کار را ساده کرده و نتایج باکیفیت ارائه دهد. ولی بیشتر مواقع هزینه های بالای خرید پرینتر نو مانع می شود. در این شرایط پرینتر خانگی استوک بهترین انتخاب است.

پرینتر خانگی استوک

پرینتر های استوک معمولا اقلام کارکرده ادارات و مراکزی هستند که در راستای نوسازی ابزار به فروش گذاشته شده اند. این چاپگرها عموما به دو شکل در کشورمان عرضه می شود. بیشتر آنها از طریق واردات پرینترهای استوک اروپا و آسیای شرقی است و مقدار کمی از آنها نیز از طریق نوسازی وارد بازار استوک می شوند. بنابراین انتخاب بهترین آنها می تواند چالشی باشد که باید با در نظر گرفتن مسائل مختلف، به تصمیم درستی رسید.

به تعبیری دیگر بهترین گزینه چاپگر برای یک دفتر کار خانگی، لزوماً پرینتر مناسب همه نیست.  فراتر از یافتن گزینه ای که بتواند به وضوح و قابل اعتماد چاپ کند، برخی از مزایای چاپگر نیز وجود دارند که می توانند تفاوت بزرگی در روال کاری روزمره شما ایجاد کنند. به همین دلیل توجه به آنها الزامی است.

به گفته Prouty، “برخی از ویژگی های مفیدی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از: NFC (ارتباطات میدانی نزدیک) که به شما امکان می دهد برای چاپ یک سند، تلفن خود را به چاپگر متصل کنید. عملکرد اسکن، چاپ دورو (قابلیت چاپ در هر دو طرف یک چاپگر). و اگر زیاد چاپ می کنید، ظرفیت جوهر زیادی خواهید داشت.” Wi-Fi Direct یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که به شما امکان می‌دهد اسناد را مستقیماً از تلفن خود ارسال کنید و چاپگرهایی که با خدمات اشتراک جوهر سازگار هستند می‌توانند به کاهش هزینه‌ها کمک کنند، اگر حجم چاپ شما فوق‌العاده بالا باشد.

مزایای استفاده از پرینتر خانگی استوک

پرینتر خانگی دست دوم پرینترهایی هستند که یا کارکرده یا مانده انبار تولیدی های بزرگ اند. آنها معمولاً از پرینترهای نو ارزانتر و گزینه مناسبی برای افرادی که به دنبال صرفه جویی در هزینه هستند، لقب گرفته اند. البته پرینتر خانگی استوک مزایای زیادی دارد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. قیمت مقرون به صرفه: پرینترهای خانگی استوک معمولاً از پرینترهای نو ارزانتر هستند. این می تواند یک گزینه عالی برای افرادی باشد که بودجه محدودی دارند.
  2. کیفیت خوب: پرینترهای خانگی استوک اغلب کیفیت چاپ خوبی دارند. این به این دلیل است که آنها از همان فناوری چاپی استفاده می کنند که در پرینترهای نو استفاده می شود.
  3. قابلیت اطمینان: پرینترهای خانگی استوک اغلب قابل اعتماد هستند. این به این دلیل است که آنها قبل از فروش به طور کامل آزمایش شده اند.

پرینتر خانگی استوک سوای اینکه جوهرافشان است یا لیزری، باید از نکات مهم بالا برخوردار باشد. البته در ادامه به در مورد این دو مدل هم توضیح داده شده است که می تواند در تصمیم گیری شما کمک کننده باشد.

سوال های متداول

استوک خلیج به مهمترین سوالات متداولی که در مورد پرینتر خانگی استوک پرسیده می شود را در زیر پاسخ داد است. این پاسخ ها علاوه بر پرینتر خانگی استوک، دیگر پرینتر های موجود را نیز به نحوی پوشش می دهد.

پرینتر خانگی استوک
بهترین پرینتر خانگی استوک را از ما تهیه کنید

 چاپگر جوهرافشان بهتر است یا لیزری

چاپگرهای جوهرافشان و لیزری هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و در سری مقالات آموزشی استوک خلیج به آنها به صورت کامل پرداختیم. اما در اینجا هم به اقتضای سخن باید گفت که،چاپگرهای لیزری سریع‌تر چاپ می‌کنند، اما گران‌تر هم هستند. چاپگرهای جوهرافشان معمولاً مقرون به صرفه تر هستند و می توانند کیفیت چاپ اسناد و عکس عالی را ارائه دهند، اما جوهر آنها ممکن است گران باشد.

استوک خلیج توصیه می کند: «اگر فقط گاهی از چاپگر استفاده می کنید، یک چاپگر لیزری را در نظر بگیرید. شما نیازی به نگرانی در مورد خشک شدن جوهر ندارید، آنها به سرعت چاپ می کنند، و اگرچه ممکن است قیمت اولیه آنها کمی بیشتر باشد، اما معمولا دوام بیشتری دارند و به طور معمول هزینه عملیاتی کمتری برای هر صفحه خواهند داشت.

عمر مفید پرینتر چند سال است

عواملی مانند کیفیت ساخت، میزان استفاده از آن و نحوه نگهداری، بر طول عمر چاپگر تأثیر می‌گذارند. اما به طور کلی اگر چاپگرها به خوبی نگهداری شوند، می توانند چندین سال دوام بیاورند. توصیه کلی نیز این است که در محیط خانه معمولی انتظار کارکرد 4-5 سال از آنها خواسته اضافی نیست. زیرا بسیاری اوقات می توان با تعویض تونر یا کارتریج جوهر، تمیز کردن کنتاکت های هد چاپگر، یا دمیدن گرد و غبار از چاپگر با استفاده از پمپ باد یا خشک کن، مشکل را برطرف کرد.”

آیا چاپگر بی سیم باید به روتر وصل شود ؟

چاپگرهای بی سیم لازم نیست به روتر وصل شوند، زیرا از طریق Wi-Fi متصل می شوند. این بدان معناست که شما به یک روتر بی سیم نیاز دارید. با این حال، ممکن است بخواهید در صورت امکان از اتصال سیمی استفاده کنید. اما Wi-Fi راحت تر است، البته مستعد خطاهای اتصال نیز، هست. اتصال سیمی پایدارتر است زیرا در معرض تداخل سایر دستگاه های بی سیم نیست. برخی از چاپگرهای بی سیم دارای ویژگی هایی مانند Wi-Fi خود ترمیم شونده هستند که به رفع خطاهای چاپی که ممکن است به دلیل تداخل بی سیم رخ دهد کمک کند، اما اتصالات سیمی همیشه قابل اعتمادتر باقی خواهند ماند.

خرید پرینتر خانگی استوک

اگر به دنبال پرینتر خانگی مقرون به صرفه و با کیفیت هستید، پرینتر خانگی استوک گزینه مناسبی است. با کمی تحقیق، می توانید یک پرینتر استوک با کیفیت خوب و قابل اعتماد پیدا کنید. پیشنهاد ما نیز بررسی نکات مهم زیر در هنگام خرید پرینتر خانگی استوک است که می توانند کمک کننده باشد:

  • کارکرد چاپگر: کارکرد چاپگر تعداد صفحاتی است که پرینتر قبلاً چاپ کرده است. کارکرد بالاتر به معنای چاپگر قدیمی تر است که ممکن است به زودی نیاز به سرویس داشته باشد.
  • کیفیت چاپ: کیفیت چاپ را می توان با بررسی نمونه چاپ های پرینتر ارزیابی کرد.
  • گارانتی: برخی از فروشندگان پرینترهای استوک مانند استوک خلیج گارانتی ارائه می دهند.

پرینترهای خانگی استوک می توانند گزینه مناسبی برای افرادی باشند که به دنبال صرفه جویی در هزینه هستند. آنها معمولاً از پرینترهای نو ارزانتر هستند و اغلب کیفیت چاپ خوبی دارند. با کمی تحقیق، می توانید یک پرینتر استوک با کیفیت خوب و قابل اعتماد پیدا کنید.

پرینتر خانگی استوک
پرینتر خانگی استوک را با ضمانت از ما بخرید

سایت خرید و فروش پرینترهای دست دوم

استوک خلیج توصیه می کند وقتی به دنبال خرید پرینتر خانگی استوک هستید، چند نکته مهم را باید در نظر داشته باشید و بعد از آن دنبال سایت خرید و فروش بگردید:

  1. نوع پرینتر: یکی از نوع‌های پرینترهای خانگی شامل جوهرافشانی (Inkjet) و لیزری (Laser) است. هر یک ویژگی‌ها و مزایای خاصی دارند. پرینترهای جوهرافشانی مناسب چاپ عکس و اسناد کم حجم است، ولی پرینترهای لیزری برای چاپ سند بیشتر مناسب اند و هزینه چاپ به طور کلی کمتری دارند.
  2. ویژگی‌های چاپ: اگر به دقت و کیفیت چاپ نیاز دارید، ویژگی‌هایی مانند رزولوشن بالا، سرعت چاپ، قابلیت چاپ دو رو، و قابلیت‌های اتصال به شبکه را در نظر بگیرید.
  3. هزینه مصرفی: هزینه جوهر یا تونر و کاغذ برای چاپ نیز نکته‌ی مهمی است. بررسی کنید که چه مدلی به طور کلی هزینه کمتری دارد.
  4. اندازه و قابلیت‌های اتصال: اگر فضای محدودی دارید، اندازه پرینتر نیز اهمیت دارد. همچنین، بررسی کنید که آیا نیاز به قابلیت‌های اتصال مختلف مانند Wi-Fi یا Bluetooth دارید یا خیر.

با توجه به این نکات، می‌توانید با مقایسه‌ی ویژگی‌ها و نقدهای مشتریان، بهترین پرینتر خانگی استوک مورد نیاز خود را پیدا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *